0 hozzászólás

Shadow Realms: újraindult a fejlesztés

szerző : dátum : 2015. január 7.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

A tavalyi gamescom 14-en került bejelentésre a Shadow Realms, ami egy epizodikus, online koop multi RPG lett volna PC-re, amit a BioWare Austin készít. Jelenleg kérdéses, hogy mi is lesz a projekt sorsa.

A Kotaku értesülései szerint a Shadow Realms igen komoly változásokon esik át éppen. A játék alapvetően egy 4 az 1 ellen akció/RPG, amit epizodikusan szeretett volna kiadni a BioWare. Az alfa tesztnek már tavaly szeptemberben el kellett volna kezdődnie, ám végül nem lett belőle semmi.

A Kotaku két forrásból megtudta, hogy a játékot kaszálta a BioWare, ám egy harmadik, általuk megbízhatónak nevezett forrás közölte velük, hogy tavaly októberben a BioWare úgy döntött, újragondolják a játékot, és jelenleg a Shadow Realms egy új AAA kategóriás játékként készül, ami PC mellett immáron PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megérkezik – valamikor 2017-ben.

A pletyka szerint a BioWare Austin azért döntött végül a reboot mellett, hogy az Origin szerves részét képezhesse a játéknak. Azok a fejlesztők, akik nem használják az EA által létrehozott eszközöket és szolgáltatásokat, kevesebb pénzből dolgozhatnak – állítja több volt EA alkalmazott. A Dawngate és a Command & Conquer ilyen játékok voltak, így ezeknek jelentősen kevesebb pénzből kellett megoldaniuk a fejlesztést, ez is vezethetett végül a kaszához.

Gameplay videó a gamescom 14-ről:

A BioWare Austin első körben Origin integráció nélkül tervezte piacra dobni a Shadow Realmset, ám látták, hogy a Dawngate-nek ez nem jött össze, ezért váltottak – állítja a rebootolást jelentő forrás. Most, hogy a stúdió a játékot az EA online szolgáltatása köré építi, több pénzből gazdálkodhatnak, aminek hatására sokkal komolyabb játékot rakhatnak össze.

Egy újabb forrás megerősítette a Kotakunak, hogy a Dawngate és Command & Conquer fejlesztői valóban extra pénzekhez jutottak volna, ha integrálják az Origint. A két játék fejlesztésének kacskaringós útja, ami végül gödörben végződött, komoly befolyásoló tényező volt a BioWare Austin számára is a döntésben a rebootolás kapcsán.

Amennyiben a reboot valóban bekövetkezett, akkor olyasminek lehetünk tanúi, ami ritkán fordul elő, egy alapvetően free to play piacra szánt játékot fizetőssé alakítanak. Ennek örülhetnek a BioWare-játékok rajongói, illetve a free to play modell elhivatott utálói. Persze hozzá kell tenni, nem azért váltott a BioWare, mert nem bíztak a free to play modellben, hanem azért, mert így több pénzhez juthatnak az EA-től.

DISCLAIMER: A hír egy része, vagy teljes egésze (jelen esetben ez utóbbi) pletykákon alapul, az anyag valóságtartalmáért ebből kifolyólag felelősséget nem tudunk vállalni. Ha mégsem a fentebb vázolt helyzet lenne a valóság, ráfogjuk a nyuszira.