3 hozzászólás

Minden, amit az Assassin’s Creed Syndicate-ről tudni lehet

szerző : dátum : 2015. május 16.
 

A Ubisoft bejelentette az Assassin’s Creed Syndicate-et, és rögtön megannyi infót is közzétettek, amiket mi összegyűjtöttünk nektek, hogy ne kelljen értük feltúrni az egész internetet.

A játékot a szokásoktól eltérően nem a Ubisoft Montreal fejleszti, illetve nem ők a fő csapat, lévén évek óta több száz ember és megannyi stúdió közös munkája fekszik az aktuális részben. Az idei rész fejlesztése nagyjából 2012 őszén kezdődhetett meg, hiszen a quebeci csapat még aktívan besegített a harmadik rész munkálataiba, ami akkor jelent meg.

A Syndicate-en egyébként kilenc csapat dolgozik, a Ubisoft Quebec mellett a Ubisoft Montreal, a Ubisoft Singapore, a Ubisoft Annecy, a Ubisoft Montpellier, a Reflections, a Ubisoft Chengdu, a Ubisoft Shanghai és a Ubisoft Kiev. A fejlesztők letették a bejelentés után a nagyesküt, tanultak a Unity minden hibájából, többek között teljesen száműzik a multiplayer módokat, hogy csak az egyjátékos tartalmakra tudjanak fókuszálni. Most pedig lássuk, mit kínál számunkra a Syndicate.

kep_assassins_creed_syndicate_video_megjelenes_oktober_23_07

A sztori szerint Angliában járunk, 1868-ban, a trónon Viktória királynő ül, és nagyban zajlik az ipari forradalom, amikor is a gépeknek köszönhetően soha nem látott fejlődés indult meg. Bár a tudományos fejlesztések “papíron” a modern kor ígéretével kecsegtettek, ugyanakkor soha nem látott igazságtalanság jellemezte a brit területeket akkor. A szegények az éhenhalás ellen küzdöttek, míg a gazdagok még nagyobbra híztak.

Főszereplőből ezúttal kettőt is kapunk. Egyikük Jacob Frye, aki piszkosan játszik, nem a megszokott “jószívű” assassin. A másikuk pedig a testvére, a dögös Evie, aki legalább annyira aljas tud lenni, mint Jacob. A játékban egyébként Londont gangek, kisebb bűnszervezetek uralják. A testvérpár célja az, hogy ezeket egyesével felszámolja, és a bűnözőket egy nagy és összefüggő szindikátusba gyűjtse, amit természetesen ők közösen irányítanak.

kep_assassins_creed_syndicate_video_megjelenes_oktober_23_03

Az előzetes szivárgásoknak megfelelően a játékban mindkét karakter irányítható lesz, de a sztori nagyobb hányadában Jacob bőrében kell tevékenykednünk, ugyanakkor ha nem vagyunk sztori küldetésen, akkor csak rajtunk múlik, kinek a bakancsát húzzuk fel. Természetesen a történelem ugyan jelen van, de nem tökéletesen tükrözi a valós eseményeket, Ez jelen esetben azt jelenti, hogy a templomosok a játékban Angliában fészkelnek, ami rengeteg összetűzést jelent majd a felek között.

London hat nagyobb kerületből áll, amiket a szokásoknak megfelelően fel kell szabadítani. Még a leggazdagabb negyedekben is tombol a bűnözés, így bűnszervezeteket mindenhol találhatunk. A Syndicate térképe egyébként nagyjából 30%-kal nagyobb, mint a Unity esetében, tehát lesz mit felfedeznie annak, aki nem csak szigorúan a sztori küldetések pörgeti végig, hanem szereti megismerni a helyet, ahol barangol.

kep_assassins_creed_syndicate_video_megjelenes_oktober_23_06

A játék megannyi melléküldetést kínál majd, amik leginkább az utcák feletti hatalom megszerzéséről szólnak. Ez nem csak a különféle bandák felszámolását jelenti, hanem bizonyos épületek felszabadítását is. Ha egy kerületen belül kellő mennyiségű épületet szabadítottunk fel, és bandatagokat öltünk meg, akkor a banda vezetője kihív minket egy bandaháborúra, ami az adott kerület egy ismert helyén zajlik majd. A bandaháború győztese uralmat nyer az adott kerület fölött.

A harc kapcsán a fejlesztők elmondták, hogy a nyílt fegyverviselés London utcáin nem olyan dolog, amit a járókelők elnéznek. A harc nem a szikrázó kardpárbajokról, hanem a közelharcról, a piszkos eszközökről szól leginkább. Ennek megfelelően kapunk egy rejtett revolvert, egy boxert, egy Kukri tőrt, és egy kardot. A pisztolyok Angliában ebben az időszakban egyáltalán nem voltak annyira általánosan elterjedt gyilkolóeszközök, mint Amerikában.

A város teljesen újszerű hatást kelt az előző részekhez képest. Az épületek magasabbak, az emberek a járdákat használják gyalogosan, az úton pedig lovaskocsik és lovak közlekednek. Új eszközként megjelenik a “rope launcher”, vagyis a kötélkilövő, amivel gyorsan felkapaszkodhatunk a magasabb épületek oldalán, illetve az átellenes tetőre is kilőhetjük, hogy átcsusszanjunk oda. A Ubisoft elmondása szerint ennek a használata nem lesz korlátozva, bármilyen felületre kilőhetjük bármikor.

Nem csak új eszközök kerülnek elő, hanem a régiek is megváltoznak kicsit. Jacob hallucinációt okozó nyila például nem csak egyetlen ellenfélen alkalmazható, hanem egy egész társaságon is. Ehhez nincs másra szükség, mint egy tűzre, amibe belelőhetjük a nyilat, így gáz keletkezik, ami egy nagyobb területre terjed ki. Az ezen a területen tartózkodó idegesek lesznek, bedühödnek, és elkezdik lemészárolni azokat, akik eléjük kerülnek.

kep_assassins_creed_syndicate_video_megjelenes_oktober_23_10

London utcáin hétköznapi látvány lesz a lovaskocsi, ami szerencsére nem csak díszítő elem, hanem akár használatba is vehetjük. De nem csak a gyeplőt ragadhatjuk a kezünkbe, hanem akár a kocsi tetejére is állhatunk. Az egyik kocsiról át is ugorhatunk egy másikra, vagy csak akár annak belsejében is elrejtőzhetünk, ha üldöz valaki. Akár kézitusába is keveredhetünk egy lovaskocsi tetején, hiszen az ellenfeleink is képesek pontosan ugyanazokra a mutatványokra, mint mi.

A játékban természetesen lehetőségünk lesz csendben is tevékenykedni, illetve észrevétlenül. A késünket nem csak ellenfelekbe dobhatjuk bele, hanem elterelésként is eldobhatjuk bele a vakvilágba, sőt, ha egy láda kötélen lóg lefelé, akkor azt a kötelet el is vághatjuk vele, így szüntetve meg minden életet alatta. Persze az egész játékot nem lehet így végigjátszani, néha bizony kézitusába is kell keverednünk.

Az Assassin’s Creed Syndicate PlayStation 4-re és Xbox One-ra október 23-tól lesz kapható, PC-re kicsit később érkezik. PS3-ra és Xbox 360-ra már nem érkezik több Assassin’s Creed epizód. Aki valamelyik gyűjtői kiadásra csapna le, az itt olvashat ezekről bővebben.