2 hozzászólás

A túlélés kulcsát megtaláljátok a Mad Max előzetesünkben

szerző : dátum : 2015. május 26.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

Idén kaptunk már egy Mad Max mozifilmet, a sorozat gamer beállítottságú rajongói pedig kapnak egy játékot is, ami pontosan azt kínálja az előzetes infók alapján, amit egy Mad Max címtől el lehet várni.

Fontos leszögezni már az elején, hogy a játéknak semmi köze egyik filmhez sem, a fejlesztők alapvetően csak az univerzum ismert elemeit használják fel a saját történetükhöz. Van egy Maxünk, alattunk egy autó, az autó alatt a végeláthatatlan senkiföldje, amin túlélők lézengenek, és próbálnak mindent megtenni azért, hogy ne ők legyenek a következők, akik a porban végzik.

Nagyon izgatottak vagyunk a játékunk alapjául szolgáló univerzum miatt. Rengeteg inspirációt nyertünk a világból és a karakterekből, amiket George Miller megalkotott. Nagyon reméljük, hogy akik látták a filmet, és kipróbálják a játékunkat, azoknak az egész hangulat ismerős lesz, de természetesen egy játékos élmény köré építve” – mondta el a Warner Bros Interactive produkciós menedzsere, Peter Wyse.

kep_mad_max_elozetes_01

Talán a film legismertebb darabja Max autója, az Interceptor, vagyis a Ford Falcon GT Coupe, ami a filmekben központi szerepet játszik. Nos, a játékban ez lesz az első dolog, amitől könnyes búcsút kell vennünk. “Max és a kocsija gyakorlatilag szimbiózisban élnek, és úgy gondoltuk, érdekes lenne, ha a játékos megérthetné, átélné, mennyire fontos is a jármű egy ilyen világban. Ezt úgy érjük el, hogy hagyjuk, saját maga építse fel, szabja testre a gépet a saját ötletei, tervei alapján” – árulta el Wyse.

A Magnum Opusról van szó, amit gyakorlatilag a játékosnak kell az alapoktól felépítenie az összevadászott alkatrészekből. Az alkatrészeket egyébként a senkiföldjéről gyűjthejtük be, ami egy nagy, nyílt terület lesz, de több kisebb körzetre bontva. Ezekben a körzetekben erődök lesznek, amiket el kell foglalnunk, mesterlövész fészkek, amiket el kell pusztítani, de összefuthatunk konvojokkal is, és természetesen megannyi melléktevékenység lesz elérhető. Minden egyes melléktevékenység csökkenti az adott körzet veszélyességi szintjét, így az azon való kalandozás egyre biztonságosabb lesz.

kep_mad_max_elozetes_02

A világ felépítése az Assassin’s Creedekben látottakhoz hasonlít, míg a verekedés egyértelműen a Batmanből lett nyúlva. Közelharc közben, ha az egyik ellenfél feje felett megjelenik egy visszajelzés, akkor nem árt, ha megnyomjuk a kitérés gombját, míg más visszajelzés esetén azonnal kivégezhetjük az adott ellenfelet. Max elérheti a “dühöngő” fázist, aminek köszönhetően a támadásai még brutálisabbak lesznek. A legtöbb esetben a harc azonban egyszerű “támad, támad, kitér, támad, támad, kitér” ujjgyakorlattá silányul.

Minden fegyver és autóalkatrész egyesével fejleszthető lesz. A motor, a kipufogó, a gumik, a felfüggesztés, a turbó, a felnik, az oldalsó tüskék, a rács, illetve természetesen a külsőségek is. A kocsi esetében nem egyféleképpen tudunk fejleszteni, építhetünk gyors, de törékeny, illetve lassú, de tankszerű járgányt is. Aki nem szeret fejlesztgetni, az használhatja az előre gyártott megoldásokat, melyek “archangels” néven futnak. Ezek egy külön menüben kaptak helyet, és a megnyitásukhoz bizonyos mennyiségű alkatrészre van szükség.

kep_mad_max_elozetes_03

Jó hír, hogy az autós harc a verekedéssel szemben gyors, pörgős és nagyon szórakoztató. Az autó jól irányítható, robbanékony. Az ellenfelek sebzésének legbiztosabb módja egyben a legszórakoztatóbb is: elég szimplán nekik ütközni. A kocsira szerelt szigonyt használva, majd azt az ellenfélbe lőve akár komplett darabokat is letéphetünk a másik járgányról, például a kerekeket, vagy a páncélzatot – bár ezt csak a boss harcok során tehetjük meg, a sima ellenfelek nem sebződnek ilyen módon. Lesz egyébként first person nézet is autózás közben, ezt a D-paddel lehet majd aktiválni.

A végleges játékban nagyjából 50-50%-ban fognak megoszlani az autós és gyalogos részek. És annak ellenére, hogy ugyan rengeteg tennivalónk lesz, érezni fogjuk a senkiföldje által nyújtott elveszettséget, azt a végtelenséget, amiből kikerülni, megmenekülni nem lehet, csak egyet lehet tenni, meg kell próbálni a legtovább életben maradni. Sőt, a csapat egyébként csökkentette is a melléktevékenységek számát, mert egy ponton úgy érezték, hogy már túl sok lett volna.

kep_mad_max_elozetes_04

Kíváncsian várjuk, hogy vajon a Warner Bros. a Batman: Arkham széria, és a Middle-earth: Shadow of Mordor után egy újabb kiváló játékot szállít-e nekünk. Ha máskor nem, szeptember 1-jén, a megjelenés napján kiderül. A program PC-re, PS4-re és Xbox One-ra lesz kapható.

  • Daniel BiG

    Értem én, hogy nem tetszik a harcrendszer, de azért ne temesd még el 🙂
    Bevallom kicsit elment a kedvem a játékhoz, szóval kedvcsinálónak semmiképpen nem ajánlom 🙂
    Az eddigi videókban az autók roncsolása tetszett a legjobban, erre meg ezt kell olvasnom: A kocsira szerelt szigonyt használva, majd azt az ellenfélbe lőve akár komplett darabokat is letéphetünk a másik járgányról, például a kerekeket, vagy a páncélzatot – bár ezt csak a boss harcok során tehetjük meg, a sima ellenfelek nem sebződnek ilyen módon.
    Ezek után megnézek majd pár gameplayt, és csak is akkor rendelem el, ha maximálisan meg leszek elégedve a látottakkal. Ellenkező esetben még ott lesz a Just Cause 3 is biztonsági játéknak 🙂

    • Gondolom az E3-on elválik az ocsú a búzától.