0 hozzászólás

2015 nagy kaszái

szerző : dátum : 2015. november 25.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

Az idei évben sok nagy cím érkezett meg, de jó pár el is távozott az örök vadászmezőkre. Vajon mely játékok ezek, kik fejlesztették őket, és melyik projekt kaszája volt a legfájóbb?

Sajnos hiába jelentenek be egy játékot, hiába mutatnak belőle gameplayt, esetleg teszik kipróbálhatóvá a cím demóját egy rendezvényen, semmi sem garantálja, hogy az adott produktum meg is fog jelenni. Jelen cikkükben megpróbáltuk összeszedni az idei év nagy kaszáit.

Persze nem kell magunkba roskadnunk azt látván, hogy mennyi cím kapott kaszát, vagy épp késik, hiszen idén megannyi kiváló játékkal lehet, lehetett dolga annak, aki a szabadidejét videojátékozással tölti. Mindenki kapott a kedvére való programot az idén, ám voltak olyan címek, amik végül nem jelentek meg – nem csak 2015-ben, de soha nem is fognak.

Az idei év talán legnagyobb és legfájóbb kaszája a Silent Hills. A címet Hideo Kojima és Guillermo del Toro készítették, de a Metal Gear Solid alkotójának megromlott a viszonya a kiadóval, a Konamival, ami egyúttal a játék vesztét is jelentette. A cím még igencsak a fejlesztési folyamat elején járt, így igazából semmilyen kézzelfogható infónk nem volt róla a kiadott játszható teaseren kívül, ami Kojima elmondása szerint nem volt reprezentatív a teljes játékra nézve.

A P.T. eltávolításra került PSN-ről, ám a játékosok szerették, ami azt eredményezte, hogy egy indie csapat, a Lilith Ltd nekikezdett kifejleszteni a saját változatát. Jó hír, hogy az Allison Road kiadót is talált a Team17 személyében, így a játék megjelenhet. Persze ez nem a Silent Hills, mert Kojimán és del Torón, valamint a fejlesztőkön kívül senki sem tudja, hogy is nézett volna ki a végleges verzió, de egy kellemes horror játék lehet a műfaj, és a P.T. rajongói számára.

A Shadow Realms a BioWare multiplayer játéka lett volna, amit 2014 nyarán jelentettek be. Még abban az évben több gameplay videó is napvilágot látott, valamint egy élőszereplős videósorozat, amivel megpróbálták felcsigázni a játékosokat. Aztán alig kezdődött meg az idei év, még ki sem pihentük a szilvesztert rendesen, máris jött a pletyka, hogy a játék fejlesztése újraindult.

Sajnos egy hónapra rá kiderült, hogy nem erről van szó, hiszen a fejlesztés teljesen leállt. Arról nem esett szó, hogy pontosan mi is állt a projekt leállításának hátterében, a nem megfelelő minőség, vagy az EA kavart be esetleg. Ezen a ponton akármi lehetséges, egyik lehetőséget sem lehet teljesen kizárni.

A Human Elementet az a Robert Bowling fejlesztette, akinek a neve évekig egyet jelentette a Call of Dutyval. Bowling 2012 tavaszán hagyta el az Infinity Wardot, majd még az év nyarán bejelentette, készül a Human Element, amin új csapatával, a Robotokival dolgoznak. A zombis játék akkor még ígéretesnek tűnt, ám a hónapok, évek folyamán egyre inkább úgy tűnt, nem biztos, hogy ebből valami igazán ütős sül ki.

A tavalyi év végén aztán jött a hír, hogy a Robotoki kukázta a free to play modellt, hiszen beszállt a projektbe egy kiadó, ami megnyitotta a pénzcsapot. Ezt bizonyítandó két és fél hétre rá jött egy új videó, majd másfél hónap csend, és január második felében a hír, hogy a Human Element fejlesztésének annyi, a Robotoki feloszlik. Bowling jelenleg a Humble Bundle egyik alelnökeként tevékenykedik, messze a játékfejlesztés rögös útjától.

Az idei év utolsó nagy kaszája nem is igazán kasza, hiszen bár a projekt fejlesztése leállt, de az addig elkészített tartalmak nem tűntek el teljesen. A Furious 4-et még 2011 nyarán jelentette be a Ubisoft, Brothers in Arms spinoffként, ami új ízt visz a szériába. Az első gameplay videókon jól nézett ki a játék, de a die hard rajongók nehezen emésztették meg, hogy mit művelt a Ubisoft és a Gearbox a szériával.

Ezen gamerek négy évig puffoghattak maguknak, hiszen idén nyáron bejelentésre került, hogy a négy főre szabott koop FPS, ami a második világháborút vegyítette volna a humorral, nem fog megjelenni, de a megoldásai és az ötletei tovább élnek a jövőre érkező Battlebornban, ami nem világháborús cím, de cserébe nem is annyira humoros, mint inkább mókás és akciódús.

kep_mad_max_kepek_150421_09
Mindenképp szót érdemelnek még a kaszált előző generációs változatok. Így például a Mad Max, a Dying Light, vagy épp a Mortal Kombat X sem jelent már meg PS3-ra és Xbox 360-ra, de például a Nicalis elkaszálta a Binding of Isaac: Afterbirth Xbox One-os, PS Vitás, Wii U-s és 3DS-es változatát is. A Wii U triplán rosszul járt, hiszen a Binding of Isaac: Afterbirth mellett nem kapta meg sem a Project CARS-t, sem pedig a Gone Home-ot.

Az írást szeretnénk egy fekete lóval zárni. A The Black Glove-t volt BioShock fejlesztők kezdték el készíteni, ám tavaly novemberben a Kickstarter kampány nem hozott sikert, a kért 550 ezer dollárból valamivel több mint 200 ezer gyűlt csak össze. Akkor még nem húzták le a rolót, de ami késik, az általában nem múlik. A csapat idén májusban bejelentette, hogy sajnos nem tudták megoldani a finanszírozást, így feloszlanak, a játék pedig bekerül a sötét fiók legsötétebb, legtávolabbi végébe, ahonnan ki tudja, mikor kerülhet elő ismét.