0 hozzászólás

The Division: minden, amit a Dark Zone-okról csak tudni érdemes

szerző : dátum : 2016. február 7.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

A játék alapvetően egy kooperatív fél-MMO akció/RPG, amiben az akció rész egy igencsak jól átgondolt cover shooter mechanizmusra épül. A játék sava-borsa azonban egyértelműen a PvP mód, vagyis a Dark Zone.

A SZTORI

A Dark Zone-oknak természetesen saját történetük van, amit nem árt tudni, hiszen hozzátesz a játékélményhez. Adott ugye a járvány, ami Manhattanben ütötte fel először a fejét. A kormány úgy gondolta, hogy bölcs húzás lenne a betegeket egy központi helyre gyűjteni, ahol felügyelet alatt tudnának kísérletezni az ellenszerrel. Felhúzták hát a falakat, kirendelték a katonaságot, és a legjobb orvosi, valamint katonai felszereléseket szállítottak le, amikkel gyorsan, és biztonságosan lehetett volna kifejleszteni a szérumot.

A gépezetbe azonban porszem került, az emberek csak nehezen viselték, hogy állatok módjára egy karámba terelik őket, elkezdtek lázadni, rabolni, fosztogatni, és amikor elment az áram, elszabadult a pokolt. A kormány ekkor döntött úgy, hogy kivonja minden emberét a területről, hátrahagyva a méregdrága felszerelési tárgyakat, és katonai fegyvereket.

A bátrabbak azonban bemerészkednek a falak mögé, hogy ezeket az ott hagyott dolgokat megkeressék, és felhasználják, esetleg eladják annak, aki sokat fizetne értük. Csak kevesen merészkednek be, és még kevesebben jönnek is ki. Ez a hely nem más, mint a Dark Zone.

A JÁTÉKMENET

A Dark Zone tehát egy PvP zóna, ezen a területen belül a játékosokra kérdés nélkül lőhetnek, és ők is bármikor megtámadhatnak bárkit, anélkül, hogy tudnák, kinek a fia borja. Mivel a Dark Zone-ban a vírus jelen van, ezért a játékosoknak egy maszkra lesz szükségük, ami megakadályozza, hogy elkapják a beteséget. Sajnos a játékban nem lehet másról levenni ezt a maszkot, hogy megbetegítsük, csak lelőni lehet egymást. A maszkot egyébként a játék során fejleszteni kell, hogy minél magasabb szintű Dark Zone-ba, illetve Contaminated Zone-ba tudjunk bemenni, így jobb legyen a loot is – ez utóbbi egyébként ház, vagy tér esetleg, ahol magasabb a fertőzésveszély, mint máshol.

A játék PvE részéből vezethetnek küldetések a PvP részbe, vagyis a Dark Zone-ba. Az ilyen missziók mindig jobb loottal kecsegtetnek, ugyanakkor ezek teljesítése sokkal rizikósabb is a többi játékos miatt. Nem feltétlenül nehezebb, ha sikerül megoldani a dolgot úgy, hogy valaki ne akarna megtámadni minket, akkor egy egyszerű, “bemegyünk-megszerezzük-kijövünk” akcióról van szó. Persze mivel PvP területen leszünk, páran nem fogják tétlenül nézni, hogy ennyivel megússzuk, és ha van nálunk loot, akkor majd meg kell érte küzdenünk.

Fontos megjegyezni, hogy a Dark Zone-ban senkitől sem vagyunk védve. A csapatunk tagjai is simán dönthetnek úgy, hogy kilépnek, és lemészárolnak minket. Tehát ha idegenekkel társulunk, készüljünk fel a legrosszabbra, amíg le nem jár a visszaszámláló, addig bármi megtörténhet. Persze így is érdemesebb csapatban mozogni, még ha teljesen ismeretlenekkel is állunk össze, mert négyen több eséllyel viszünk haza lootot, mint egyedül.

Apropó visszaszámláló. A lootot nem elég megszerezni, ki is kell menekíteni a Dark Zone-ból. Ez egész konkrétan azt jelenti, hogy be kell hívni egy helikoptert, ami 30 másodperc alatt ér a zónába, majd 60 másodpercig várakozik, ezután távozik. Ez azért érdekes, mert így a környező ügynököknek van 90 másodperce arra, hogy elvegyék, amit mi megszereztünk, a fellőtt fényjelzést ugyanis mindenki láthatja, aki a Dark Zone-ban tartózkodik.

kep_the_division_dark_zone_elozetes_01

A ROGUE ÜGYNÖK LÉTFORMA

Aki lelő egy másik játékost, az nem csak annak a lootjával távozik, hanem egy csinos vérdíjjal is a fején. Ez a vérdíj egy bizonyos ideig ott is marad, ami alatt szabad a vadászat. Aki lelövi az úgynevezett “Rogue” ügynököt, az extra jutalmat kap, miközben ő maga nem válik Rogue-gá. Ha a Rogue visszaszámláló lejárta előtt egy újabb ügynököt ölünk meg, akkor elölről kezdődik, ráadásul tovább is marad a vérdíj a fejünkön.

A rendszer már akkor is rouge-ként számol velünk, ha nem öltünk meg, csak megsebesítettünk valakit. Ez alapból 20 másodpercet jelent rouge-ként. Ha meg is ölünk valakit, akkor már 80 másodpercet kell kihúznunk. Ha ezen idő alatt ismét megölünk valakit, akkor második rouge szintre lépünk, ahol már 120 másodpercünk lesz, harmadik szinten 160, negyedik szinten 200, és a maximális, ötödik szinten pedig 300 másodpercig leszünk rouge-ok.

Ez után már nincs több szint, ha ezt a 300 másodpercet kihúzzuk élve (és nem legyilkolva másokat), akkor megkapjuk a saját fejünkre kitűzött vérdíjat. Persze a Dark Zone-ban valószínűleg mindenki ránk fog vadászni (vagy a csapatunkra), úgyhogy valószínűleg ez felér egy lehetetlen küldetéssel. A Rogue visszaszámláló egyébként áll, ha harcban vagyunk. Tehát ha azt akarjuk, hogy eltűnjön, akkor menekülni kell. Ha Rogue ügynökként halunk meg, akkor mindenből többet veszítünk.

Tegyük fel, megvan a loot, nem vagyunk Rogue-ok, senki sem akar megölni minket. Nem tudunk egyszerűen csak kisétálni a szajréval a Dark Zone-ból? Sajnos erre nincs lehetőség. A megszerzett tárgyakat csak és kizárólag a helikopterrel lehet kivinni a zónából, és csak és kizárólag az általunk, vagy a csapattársunk által fellőtt jelzőfénnyel – legalábbis a korábbi infók szerint, ugyanis a bétában bárkiét lehetett használni. Tehát ha valaki meg is öl téged, vagy a csapatodat, és megszerzi a lootod, simán megvan a lehetőséged arra, hogy respawn után megkeresd őket, és mivel ők már Rogue ügynökök, visszavedd, ami a tied, és még jutalmat is kapj érte.

kep_the_division_dark_zone_elozetes_02

A LOOT

A Dark Zone-ban azonban nem csak emberi ellenfelekbe futhatunk, akikből egyébként mintegy 100 tartózkodik velünk egy időben a zónában, hanem gépi ellenfelekkel. Tőlük fogjuk szerezni a lootot, illetve ők védik a jobb cuccokat. A Dark Zone-ban az MI által irányított rosszfiúk alapból sokkal erősebbek, már csak ezért is érdemes csapatban játszani.

A megszerzett loot egyébként fertőzött, így addig nem lesz lehetőségünk használni azt, amíg a helikopterrel ki nem visszük a zónából. Ha ez megtörtént, akkor a cuccot a Base of Operationsben található ládából vehetjük ki, immáron teljesen fertőzésmentesen, és használhatóan.

kep_the_division_dark_zone_elozetes_03

XP, CREDIT, SAFE ROOM

A Dark Zone-nak saját szintezési rendszere van, fogalmazhatnánk úgy is, hogy van a single player ranking system, és a Dark Zone ranking system, amik teljesen elkülönülnek egymástól. Egy MI, vagy emberi ellenfél megölése után DZ XP-t kapsz, amivel szintet léphetsz. Erre azért van szükség, hogy a Dark Zone árusoknál megvehesd a jobb cuccokat, illetve craft recepteket. Halál esetén nem csak felszerelési tárgyat, de DZ Creditet és DZ XP-t is veszítünk. Ha Rogue ügynökként halunk meg, akkor többet.

Szerencsére a Dark Zone-ban helyet kaptak úgynevezett Safe Roomok is, amik védettséget nyújtanak a PvP zónában. Ezen a helyen lehetőséged van a csapatoddal nyugodtan átbeszélni a taktikát, illetve feltöltheted a készleteid, magadhoz vezetsz lőszert, gyógycsomagot. Nem mellesleg a Safe Roomokban találkozhatsz árusokkal, akiknél elég erős cuccokra csaphatsz le. A készletük gyakran cserélődik, így érdemes sűrűn visszanézni. Fontos infó, hogy Rogue ügynökként nincs lehetőséged használni a Safe Roomokat.

kep_the_division_dark_zone_elozetes_04

Nagyjából ennyi lenne a Dark Zone, ami akár egy teljesen különálló játékként is megállná a helyét. A Dark Zone kifejezetten koop élményekre lett kihegyezve, egyedül valószínűleg nem sokra megyünk majd, még a legjobb cuccokban sem. De ez igaz az egész Division csomagra. A kampányt ugyan végigjátszhatjuk egymagunk, de az igazi élményt az nyújtja, ha másokkal együtt nyomjuk végig a küldetéseket, és tisztítjuk meg Manhattan utcáit a bandáktól, fosztogatóktól, zsiványoktól.

Ha még nem próbáltad ki a játékot, akkor jó hír, hogy a The Division nyílt bétájára Xbox One-on február 16. és 21. között kerül sor, a PC-sek és PS4-esek pedig február 17-én csatlakozhatnak be. A teljes verzió március 8-án jelenik meg ugyanezeken a platformokon.