0 hozzászólás

Dishonored 2 előzetes: képességek, sztori alapok, infók

szerző : dátum : 2016. május 5.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

A Game Informer megkapta a lehetőséget, hogy írjon egy előzetest a Dishonored 2-ből a jövő hónapi leleplezése előtt. Lássuk a friss infókat.

Kezdjük talán a legtöbbeket érintő kérdéssel. A játékban nem lesz kooperatív mód. Hiába van két főszereplő, a folytatás is egyjátékos élményekre lett szabva. A grafikát tekintve a cím sokban hasonlít az előző részre, de értelemszerűen részletesebb, szebb. A grafikus motor maga egy módosított id Tech 5, amit The Void Engine névre kereszteltek.

A sztori szerint 15 évvel járunk az első rész után. Corvo biztos benne, hogy valamikor megpróbálják megölni Emilyt, ezért az elmúlt 15 évet azzal töltötte, hogy kiképezze őt, igazi gyilkost faragott belőle. A játék ott indul, amikor is megpróbálnak államcsínyt elkövetni, és meg akarják dönteni Emily uralmát. A játékos ez után választhat, hogy vagy Emilyként szerzi vissza a saját trónját, vagy Corvóként teszi ugyanezt, a császárnő katonájaként.

kep_dishonored_2_elozetes_01

A játék Dunwallban kezdődik, és ott is ér véget, ám a köztes események Karnacában játszódnak, amit a mediterrán európai országok ihlettek. Nem mellesleg ez Corvo otthona is, a játék döntő hányada itt zalik majd. A sztori és a küldetések hasonlóképp épülnek fel, mint az első részben, akinek ott bejött a sztorimesélés, az itt is szeretni fogja.

Az őrök, és úgy általában véve az ellenségek ezúttal sokkal okosabbak, és több dologra lesznek képesek. Például átugorhatunk akadályokat, nem kell feltétlenül megkerülniük őket, illetve képesek lesznek üldözni is. Emily egyedi képességekkel fog rendelkezni, mint a Far Reach, amivel messzebb lévő tárgyakat, embereket érhet el, illetve ez a képesség fegyverként is használható.

Egy másik ilyen képessége a Domino, amivel össze tudsz “kötni” (nem fizikálisan, kötéllel) négy őrt, ekkor akármi történik egy őrrel a láncból, az az összes többi őrrel is megtörténik. Például ha összekötsz négy őrt, és az egyiket egy kábító aknába vezeted, akkor a másik három is elkábul. A Doppelganger képességgel Emily létrehozhatja a saját klónját, amit összeköthet három őrrel, és aztán akármi történik a klónjával, az történik az őrökkel is… A Shadow Walk képességnek hála olyan helyekre is elérhet, ahova egyébként nem fér be.

A második részben sokkal inkább kell függőleges irányban is gondolkodni, mint az elsőben. Lehetősége lesz a játékosnak például kábító jellegű támadásokra a levegőből is. Amennyiben elkapunk egy őrt, úgy azt lehetőségünk van élő pajzsként használni, persze ez nem garantálja, hogy nem lőnek majd ránk ilyen esetben.

Egy-egy küldetést ezúttal is több módon lehet megoldani, akár teljesen csendben, akár Rambo stílusban. A nem halálos/lopakodós eszköztár kibővült, így aki szereti csendben intézni a dolgokat, annak több lehetősége lesz, mint az első részben volt. Például most már el lehet rejteni az ellenfelek hulláit, így elkerülve, hogy mások megtalálják azokat.

Lesz gyorsmentés/gyorstöltés azoknak, akik szeretnek minden sarkon menteni, de lesznek checkpointok is.

Lesznek “semleges” helyszínek is, ahol nem kell attól félni, hogy az őrök elkapnak, ha meglátnak. Ezeken beszélgethetsz a város lakóival, jobban megismerheted a hátteret, és további infókat kaphatsz a történetről. A bázisod ezúttal egy hajó lesz. Visszatér a Batman stílusú Detective Vision is.

kep_dishonored_2_elozetes_02

Mindkét főszereplőnek lesz pisztolya, kardja, és egy nyílpuskája, csak úgy, mint az első részben, de persze máshogy néznek ki, és teljesen eltérő fejlesztéseket lehet rájuk pakolni.

Corvo képességei nagyjából megegyeznek az első részben látottakkal, de természetesen kibővültek, finomhangolták őket. A Bend Time képessége például már nem csak lassíthatja/megállíthatja az időt, hanem előre is tekerheti. A Possession pedig használható lesz egyik állatról a másikra váltva is. A Blink képességgel már akár meg is ölhetünk másokat ablakon keresztül. A képességeket mindkét karakter esetében egy skill fán lehet megnyitni.

A fentebbi trailerben látott kastély egyébként egy nagy mozgó puzzle. Karok meghúzásával nyílnak meg új területek, tűnnek el csapdák.

A Dishonored 2 november 11-től lesz elérhető PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

[FORRÁS: neogaf.com]