0 hozzászólás

Watch Dogs 2: minden, amit eddig tudni lehet

szerző : dátum : 2016. június 9.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

Tegnap megtörtént a nagy leleplezés, a Ubisoft nyíltan, és részletekbe menően beszélt a Watch Dogs 2-ről, bár a gameplay demót majd csak az E3-on lövik el. Lássuk, mit tudtunk meg eddig.

A játékot már hónapok óta végig lehet játszani, tehát elég jól áll jelenleg, és lassan teljesen összeáll az egész, mintegy elkészül vele a csapat, ha úgy tetszik. Semmit sem bíztak a véletlenre, hónapokon át túrták a netet a Watch Dogs megjelenése után, hogy mit gondolnak róla a játékosok, min kell feltétlenül javítani, vagy mit kell alapjaiban megváltoztatni. És bár sok volt a negatív a hang, a Watch Dogs nem volt rossz játék, potenciál mindenképp volt benne, amit a második rész ki is aknáz remélhetőleg.

A készítők azt szerették volna elérni a Watch Dogs 2-vel, hogy a játék úgy érezze, a világ nélküle is él, nem kell közbeavatkoznia ahhoz, hogy történjen valami. Az emberek nem csak zombik módjára próbálnak meg eljutni a látóhatár szélére, ahol varázsütésre köddé válnak, hanem amíg a képernyőn, és a gépünk memóriájában vannak, addig végzik a dolgukat. Táncolnak, koldulnak, fotózzák magukat, vagy épp összetűzésbe kerülnek a törvény őreivel.

Persze játékos szempontból az az érdekes, amikor ő maga csinál valamit, és arra reagál a környezete. Ez már az első Watch Dogsban is jelen volt. Például ha fegyvert rántottál az utcán, akkor a járókelők szétszaladtak, vagy ha konkrétan verekedésbe, esetleg lövöldözésbe keveredtél, akkor simán rád hívták a rendőrséget. Persze őket is megverhetted, lelőhetted.

A városban természetesen megannyi frakció kap majd helyet. Több bűnszervezet is működik San Franciscóban, akik az alvilág irányításáért harcolnak egymással, de ugyanúgy külön frakcióknak számítanak a különböző cégek, akik az emberek manipulálásával próbálnak meg sok pénzt bezsebelni. Aztán ott van a többi hacker, akik megpróbálnak a rácsatlakozni a városra, és azt a saját, illetve a köz érdekében megváltoztatni.

San Franciscót is átfonja az első rész ctOS rendszere, egész konkrétan annak a 2.0-s változata, amire minden fontos kormány- és közigazgatási szervezet rácsatlakozott. Vannak olyan hackerek, akik megpróbálnak hasznot húzni abból, hogy van hozzáférésük, míg mások igyekeznek jót tenni, kihasználva a “hatalmukat”.

A főszereplő Marcus Holloway, aki a készítők saját elmondása szerint megtestesíti Kalifornia szellemiségét. Egy zseniális hacker, aki már elég sok igazságtalanságot látott korábban, ám amikor ráadásként őt magát is tévesen megvádolják, szembefordul a rendszerrel, és úgy dönt, hogy harcba kezd az emberek szabadságáért, és a kizsákmányolásuk ellen.

kep_watch_dogs_2_01

A készítők szerették volna emléketes karaktert alkotni Marcus személyében, akivel a játékosok szívesen játszanak, de ugyanakkor hihető is, és akár a mi világunkban is létezhetne. Már a fejlesztés korai fázisában eldöntötték, hogy miben fog különbözni a két rész fő karaktere. Az egyik alapvető különbség, hogy Marcus ügyes parkouros. Persze a játékból nem faragtok egyből egy third person Mirror’s Edge-et, de mint az a videóban is látható, a főszereplőnk otthonosan érzi magát a betondzsungelben.

Az atletikusságából fakadóan jobb harcos is, mint Aiden volt. Az első részben ugye egy viperánk volt, amit Aiden a harc kezdetén elővett, és azzal csapdosta meg a rossz fiúkat, vagy azokat, akik nem szerették a kutyusokat. Marcusnak ezzel szemben egy cipőfűzre felfűzött biliárdgolyója lesz, amivel elég csúnyán lezúzhatja az ellenlábasai arcát. Bele sem merünk gondolni, hogy a valóságban mekkora fájdalmat is okozna, ha valakit egy olyannal arcon, vagy mellkason csapnának.

Az egyik nagy változás az első részhez képest, hogy nem egy magányos farkas igazságosztó hacker vagyunk, hanem egy közösség, a Dedsec része, akik nagy dolgokat, világmegváltó dolgokat akarnak véghezvinni. Ennek fényében nem egyedül kell megmentened a világot, hanem másokkal együtt dolgozva.

A fejlesztők elmondták, hogy a második részben szerették volna elmélyíteni a hackelést, így a játékosnak nem azt az egy megoldást kell megtalálnia, amivel egy adott szituációt megoldhat, hanem saját maga állhat elő olyan megoldással, ami számára megfelelő. A játékban az összes autó, és minden karakter meghackelhető lesz, illetve az elektronikai tárgyak döntő hányada is.

Külön jó hír, hogy a komplett játék végigjátszható lesz lopakodva, gyilkolás nélkül is, de persze aki úgy érzi szükségét, vagy csak nem akar a lopakodással foglalkozni, az egész nyugodtan fejbe lőhet bárkit. Kapunk egy sokkolót is, amivel akárkit ártalmatlanná tudunk tenni, aki az utunkba áll. A Watch Dogs 2-ben sokkal több tárgyat craftelhetsz, mint az első részben, így a lehetőségek tárháza is nagyobb lesz, nem mellesleg új játékszereket is kapsz.

Ilyen játékszer például a távirányíthatós “Jumper”, aminek van egy robot karja is. Ezzel a karral kihúzhatsz, vagy bedughatsz dolgokat, például kábeleket, vagy egy dobozról lecsavarhatod a borítását is. Egy másik ilyen kis okosság a Quadcopter. Ez nem igazán hasznos, ha épp tömegmészárlásra készülünk, de egy behatolás megtervezése során nagy hasznunkra válhat, hogy az égből, madártávlatból is beláthatjuk a terepet.

Nagy különbség szintén az első részhez képest, hogy abban csak azokat az embereket lehetett meghackelni, akik potenciális célpontok voltak. A második rész ezen annyiban változtat, hogy bárkit meghackelhetünk. Például bárkinek megcsörgethetjük a telefonját, ezzel elterelve a figyelmét – erre ugye az első részben csak akkor volt lehetőségünk, ha a játék felajánlotta. Később ezt a skillt továbbfejleszthetjük, és nem csak egy, de 10-20-30 embert is meghackelhetünk egyszerre.

kep_watch_dogs_2_02

Aki akarja, az végigjátszhatja lövöldözve a folytatást, de aki akarja, az lopakodhat, vagy akár kizárólag hackelés útján is megoldhatóak lesznek a missziók. Kíváncsiak vagyunk, hogy ez vajon az összes játékban elérhető küldetésre igaz lesz, vagy lesz köztük olyan, amit kizárólag egyik, vagy kizárólag másik módszerrel lehet teljesíteni.

A fejlődik az autóvezetés is, ami sok kritikát kapott az első részben. A készítők szerették volna elérni, hogy minden autótípusnak meglegyen a maga karakterisztikája, így a buszokat más élmény lesz vezetni, mint egy sportautót, vagy épp egy buggyt. Az ígéret szerint fizikája is lesz a kocsiknak, ami remélhetőleg a törésre is kihat majd.

Visszatér az átmenet nélküli multiplayer is. Ha a játékban bóklászol, single player módban, akkor találkozhatsz másokkal, akik szintén single playerben játszanak. Dönthetsz úgy, nem foglalkozol velük, de akár csatlakozhatsz hozzájuk, vagy épp ők hozzád, és együtt játszhattok tovább. Erről egyelőre nem beszéltek részletesen, de a következő hónapokban “mindent kitálalnak” majd.