0 hozzászólás

Vissza a frontvonalra – második világháborús shooter körkép

szerző : dátum : április 4.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején nagy divat volt a második világháború, boldog boldogtalan előállt egy játékkal, meglovagolandó a trendet. Most, a 2010-es évek második felében újra feltámadni látszik ez a vonal.

Tombol a retro őrület, hiszen “mindenki” szerint jobb játékok születtek régen, mint most, így adja magát az alaptézis, vélhetően a setting is jobb volt régen, mint most. Ezen felbuzdulva több csapat is világháborús projektbe kezdett, melyek közül van olyan, ami már megjelent, és van olyan is, amire még bőven várni kell. De ami talán a legfontosabb mind közül, hogy a két legnagyobb AAA shooter franchise is visszatér a gyökereihez.

A tavalyi év őszén debütált ugye a Battlefield 1, ami nem második világháborús shooter, hiszen az első világégést állítja a középpontba, ám mégis befér ebbe a kategóriába, hiszen a 2002-es első epizód óta vagy a modern korban, vagy a jövőben játszódó részeket kaptunk (leszámítva a Battlefield Vietnamot). Sokan örömmel fogadták az új csatateret, ám bőven voltak olyanok is, akik még nem “kívánták” ezt a korszakot. Persze érthető, ha a fejlesztők más dolgokkal is próbálkoznak, mint az utóbbi években népszerű modern kor és a jövő, hiszen 2002 óta felnőtt egy generáció, amely talán szívesen veti bele magát ebbe az időszakba, lévén kimaradtak az első eljövetelből.

Ezt a játékot vélhetően nem kell különösen bemutatni senkinek, aki szereti az online lövöldéket, az egész biztosan kipróbálta már valamilyen formában. Akár a megjelenés előtti béták alatt, akár az EA Access/Origin Access keretein belül, egy ismerősnél, vagy mondjuk meg is vette. Ha unod a modern, vagy épp sci-fi környezetben játszódó lövöldéket, és valami autentikus érzést keltő FPS-re vágysz nagy pályákkal, és epikus pillanatokkal, akkor a Battlefield 1 kiváló választás lehet.

Már megjelent PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

A DICE sorozata mellett a pletykák szerint a Call of Duty is visszatér a gyökerekhez. A Sledgehammer Games dolgozik az idei installáción, ami a napvilágot látott szivárgások, és “tuti források” értesülései szerint a második világháborúra fókuszál majd. Persze senki se várja azt, hogy a cím mondjuk a Call of Duty 2-re fog hajazni, ami milliók kedvence lett, és nem alaptalanul. Az Activision vélhetően nem dobja a kukába teljesen a már bevett formulákat, és bár valószínűleg nem kapunk falon átlátást, meg drónokat, de aki szerette a CoD-okat a Modern Warfare óta, jó eséllyel megkapja a szokásos évi fixét.

A címről egyelőre semmit sem tudni azon kívül, ami kiszivárgott, vagyis hogy a második világháború lesz a színtér. Az Activision jellemzően március végén, április elején jelenti be az adott évre szánt epizódot, így megvan az esély rá, hogy a héten kapunk egy trailert a játékból. Kíváncsian várjuk, min dolgozott az elmúlt években a Sledgehammer Games.

PC-re, PS4-re és Xbox One-ra fog befutni idén novemberben.

Call of Duty: WWII (Sledgehammer Games 2017)

A kevésbé grandiózus, kisebb költségvetésből készült projektek közül a Day of Infamy már meg is vásárolható. Steamen több, mint 3000 értékelő szánta rá magát, hogy véleményezze a produktumot, és bizony 86%-uk megvásárlásra ajánlja a programot. Sajnálatos módon a játékostábor nem túl népes, csúcsidőben is nagyjából 1000 fő lövi egymást, míg a cikk írásának pillanatában (kedd reggel), alig 500-an háborúznak, ami határozottan alacsony szám, pedig a játék ára nem magas, mindössze 20 euró, ami 6 200 jó magyar forintnak felel meg. Ez még hazai mércével sem kifizethetetlen ár egy jó játékért, ami több tíz, vagy akár több száz óra szórakozást is nyújthat.

A Day of Infamyben összesen kilenc karakterosztály közül választhatod ki a neked tetszőt, és tíz játékmódban teheted próbára ügyességed. Ezek között szerepel egy terület elfoglalása, egy tiszt megölése, az ellenséges információk ellopása, vagy épp légvédelmi ágyúk elpusztítása. Jó hír, hogy nem csak egymást lehet benne lőni, hanem a mesterséges intelligenciát, hiszen helyet kapott a programban egy három játékmódot számláló koop móka is.

Már elérhető PC-re Steamen keresztül.

A Days of War is elérhető Steamen, ám a helyzet közel sem annyira pozitív, mint a New World Interactive által fejlesztett Day of Infamy esetében. Nem elég, hogy meglehetősen negatív kritikákat kapott eddig a játék a felhasználóktól, de ráadásul szinte senki sem játszik vele. Elég annyit megemlíteni, hogy a Steamcharts adati szerint az elmúlt 24 órában 31-en voltak fent egyszerre a legtöbben, ami gyakorlatilag egyenlő a halott játékkal. Mondhatjuk, hogy a Driven Arts-nak nem sikerült a dolog, de persze a teljes megjelenésig még sok minden változhat.

A csapat persze tele van ígéretekkel. A Days of War díjazza a taktikus játékmenetet, és Itt is kilenc kasztból lehet választani, illetve 20-nál is több fegyver várja, hogy elsüsd. Mindegyik stukker másban jó, megvannak a sajátosságaik, előnyeik, hátrányaik. A helyszínek változatosak, szűk utcák mellett széles tengerpartok, zsúfolt erdők várnak rád különböző időjárási viszonyok és napszakok között.

Early Access állapotban vásárolható meg Steamen, de később PS4-en és Xbox One-on is le lehet majd csapni rá.

Talán kevesebben ismerik a Raid: World War II-t, ami a tervek szerint idén nyáron fut be. A játékot a Lion Game Lion fejleszti, akik korábban PayDay 2 DLC-ket készítettek. Egy koop shooterről van szó, ami inkább a látványos jelenetekre, az akcióra helyezi majd a hangsúlyt, mintsem a realisztikus élményre. Ugyanakkor a játék pályáit, és megoldandó feladatait valós események és helyszínek ihlették. Vélhetően stílusában hasonlítani fog majd a PayDayre, nem véletlenül szerepel a címben a Raid, illetve az sem, hogy a srácok ezen a franchise-on dolgoznak jó ideje. A játék grafikus motorja a Diesel lesz, amit az Overkill Software fejlesztett. A munkálatokra a Starbreeze 8 millió dollárt adott a srácoknak, amely összeg bőven magasabb, mint amiből a legtöbb Kickstarteren sikert próbáló játék elkészül végül.

A játékban négy karakterosztály lesz, mint a Demolition Man, vagy épp a Sniper. A pályák több lépcsőből állnak majd. A tavalyi E3-on bemutatott videóban meg kell tisztítani egy náci torony bejáratát, be kell azt robbantani (előtte bevédeni), majd be kell védeni egy liftet, amivel a robbanószert lehet felvinni a tetőre, ahol meg kell semmisíteni néhány légvédelmi ágyút. Mindeközben lehet rabolni, például különféle német kincseket lehet zsebre tenni, mint festmények, szobrok.

Valamikor nyáron jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

Listánk utolsó darabja a Battalion 1944, amit az egész jóra sikerült The Turing Testet is jegyző Bulkhead Interactive hegeszt lázasan. Erről a címről sokat még nem tudni azon kívül, hogy a Call of Duty 2 által kitaposott úton halad, klasszikus twitch shooter lesz, ami azt jelenti, hogy nem annyira a megfontolt döntéseken, hanem inkább a reflexeken és a gyorsaságon lesz a hangsúly. A tervek szerint az alfa teszt idén májusban indulhat el.

A játékot az Unreal Engine 4 hajtja meg, ami kiváló látványt ígér. A srác letették a nagy esküt, hogy a játékba épített fejlődési rendszer semmi olyat nem kínál majd, amivel konkrét előnyökhöz lehet jutni. Ennek fényében nem meglepő, hogy alapvetően testreszabási lehetőségeket lehet megnyitni általa a karaktered, a különféle eszközeid, és fegyvereid számára. Ez utóbbi esetben ne számítsatok hupilila csillámpónis skinekre, a csapat marad a realitások talaján.

A tervek szerint PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is megérkezik a játék.