0 hozzászólás

Még borzalmasan messze van a Beyond Good and Evil 2 megjelenése

szerző : dátum : június 15.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

Bár a Ubisoft újra bejelentette a Beyond Good and Evil 2-t, ám ez még túl sok jót nem jelent, mivel a megjelenés még pokolian messze van.

Michel Ancel egy interjúban árulta el, hogy a játékot meghajtó technológián idestova három éve kezdtek el dolgozni. Az egész egy naprendszer szimulációnak indult, és csak később kezdték el valódi játékká alakítani. Elárulta, hogy amíg nincs meg az ambíciókat támogató technológia, addig nem igazán lehet belekezdeni a játék érdemi fejlesztésébe. Ami egyébként folytatásnak indult, de ő és a csapata úgy döntöttek, hogy előzmény lesz, így mindenki élvezheti majd a sztorit attól függetlenül, hogy játszott-e az első résszel, vagy sem.

Elmondta, most már teljes magabiztossággal állíthatja, a Beyond Good and Evil 2 el fog készülni, be fogják fejezni, mert megvan az az alap, amire lehet építkezni, és ami támogatja az általa megálmodott ötleteket. Ugyanakkor hozzátette, hogy a fejlesztés még “nulladik napban” van, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag sehol sem tartanak vele, így a 2018-as megjelenés kizárt, a 2019-es necces lehet, és sokkal valószínűbb, hogy leghamarabb csak valamikor 2020-ban érkezhet meg – de persze csak találgatunk, pontos infónk nincs.

A játék maga ugyanabban az univerzumban játszódik, mint az első rész, csak néhány generációval az előtt. A játékosoknak lehetősége lesz megalkotni a saját avatarjukat, amivel alulról kell elindulni. Persze később már meghatározó szerepet fogunk betölteni, hiszen lesz egy saját űrhajónk, teljes legénységgel. Lehet, hogy első kanyarban csak pizzát fogunk szállítani, de idővel, miután szépen lépkedjük a fokokat azon bizonyos a létrán, egyre komolyabb feladatok várnak ránk.

A játék felépítése RPG-szerű lesz, a játékos és a legénység is új képességeket fejleszt ki idővel, amik attól függenek majd, mit is csinálunk a világban. Felfedezünk, új kultúrákra bukkanunk, személyre szabhatjuk a hajónkat annak függvényében, hogy mit fedeztünk fel az adott bolygóból.

A cím egyszerre single player és kooperatív online multi. A kalandot nyomhatjuk teljesen egyedül is, vagy a barátainkkal, ha úgy tetszik. Lesznek osztott világú elemek is benne, így például bizonyos események minden játékos számára egyszerre történnek meg. A játéktér maga egyfajta kombinációja a kézzel felépített világnak, és a procedurálisan generáltnak. Ancel elmondása szerint úgy kell elképzelni, mint egy SimCity szimulációt. A fejlesztők készítették el az elemeit, illetve az egyes rendszerek mögötti logikát, amik az elemeket koherens egészé rántják össze.

A sztori maga is egyfajta hibrid lesz, hiszen lesznek fix történeti pontok, amiket mindentől függetlenül megkapunk, ám lesznek olyanok is, amiknek a felbukkanása attól függ, mit csináltunk korábban, mit fedeztünk fel, kivel találkoztunk. Olyan világot alkottak, amiket később új történetekkel tudnak bővíteni, de persze lesz a történetnek eleje és vége is, így megkapjuk a végigjátszás, a lezárás érzését.

Az újságírók ki is próbálhatták működés közben a címet, ám az még egy nagyon korai változat volt, szinte minden csak placeholderként volt jelent, illetve a harc és a történet még abszolút nem került beépítésre. Ancel egyfajta korai hozzáférésű játéknak képzeli a Beyond Good and Evil 2-t, ahol a játékosok már a prototípusokat is kipróbálhatják, és visszajelzéseket adhatnak az élményeikről, amik befolyásolják majd a fejlesztést.

Ancel elmondta, hogy a játék egyik alappillére a nagy lépték, az ötlete szerint felfedezhetünk kis helyeket, mint egy épület egyik szobája, ugyanakkor olyan nagy újdonságokra is bukkanhatunk, mint egy komplett bolygó. Ezt Ancel úgy demózta, hogy a karakterével egy óriási Ganésa szobor körül sétált, majd beült a hajójába, körbe repülte a szobrot, végül pedig kilőtte magát az űrbe, csak úgy, mint ahogy a No Man’s Skyban is láthattuk.

Hogy miképp lesz ebből játszható egész, egyelőre nehéz megmondani, hiszen a játék alapvetően még csak koncepció és technológia szinten létezik, megvannak az ötletek, de még nincsenek kidolgozva, egybegyúrva. Ancel saját maga is elmondta, hogy 2018-ban egész biztosan nem érkezik meg a játék, de folyamatosan dolgoznak rajta, és remélhetőleg a jövő évi E3-on már egy olyan változatot tud prezentálni, ami közel lesz ahhoz, amit a trailerben láttunk.

Ancel fejében tehát megvan minden, megvan a technológia, megvannak az ötletek, és most jön a nehéz rész, ezekből egy játékot faragni.

[FORRÁS: theverge.com]