0 hozzászólás

Az egyjátékos címek gazdaságilag komplikáltak

szerző : dátum : 2017. október 25.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

Shannon Loftis, a Microsoft játékkiadói részlegének egyik vezetője arról beszélt, hogy az egyjátékos játékok nem hallottak ugyan, de anyagilag nem egyszerűek.

Loftis elmondta, hogy a játékosok részéről egyre nagyobbak az igények, kiváló történetet akarnak, gyönyörű grafikát, hosszú játékidőt és összességében egy kiváló élményt, amik mind-mind komoly költségekkel járnak. A nagy kiadók pedig nem szívesen ruháznak be olyan projektbe, aminek a megtérülése erősen kétséges.

Kiváló példa a múltból a Dead Space-sorozat, aminek sem az első, sem pedig a második része nem lett anyagilag sikeres, ám az Electronic Arts adott egy harmadik esélyt is a szériának, ami csúfos buktába torkollott.

Loftis hozzátette, hogy szerinte a single player játékok sosem fognak eltűnni. Kiemelte, számukra nagy segítség lehet az ilyen játékok finanszírozásában a havi 10 dollárba (idehaza 2 500 forintba) kerülő Xbox Game Pass.

Persze mindig vannak kivételek, mint például a Hellblade: Senua’s Sacrifice, ami a mai AAA viszonyokhoz képest “aprópénzből” készült egy 12 fős csapat által, ám ez csak a szabályt erősítő kivétel, hiszen nem is sikerült belőle eladni több millió példányt. A SteamSpy adatai szerint mindössze 170 ezer tulajdonosa van a játéknak PC-n, ami elég harmatos szám lenne, ha egy AAA büdzsét kellene vele visszatermelni.

[FORRÁS: gamespot.com]