0 hozzászólás

Lehet, hogy 2022-ig kell várni a Motive Studios első saját játékára

szerző : dátum : 2017. december 6.
 

Nem mellesleg az is kiderült, hogy az Electronic Arts a kutatásra és fejlesztésre szánt pénzek mintegy 25%-át költi vadonatúj játékokra.

Ami egyben azt is jelenti, hogy minden fejlesztésre fordított pénz 75%-a a már jól ismert franchise-ak legújabb részeinek elkészítésére megy el. Az új címek között szerepel ugye például a Motive játéka, vagy az Anthem, illetve be nem jelentett projektek is. Blake Jorgensem, az EA pénzügyi vezetője némi betekintést engedett abba, hogy is mennek a dolgok a kiadónál.

Ha egy játék zöld utat kap, akkor egy “részletesebb koncepciós fázisba” lép. Megpróbálnak olyan hamar összerakni egy játszható változatot, amilyen hamar csak lehet. Ezen a verzió persze köszönőviszonyban sincs azzal, ami esetleg majd évek múlva megjelenik. Ennek köszönhetően már a fejlesztés elején jó rálátást kapnak arra, hogy működnek együtt az egyes mechanizmusok és milyen lehet a gameplay.

Ekkor kezdi el összerakni a fejlesztő a történetet, és a játék szépen halad előre a fejlesztés lépcsőfokain. Ha esetleg nem sikerült meglépni egy lépcsőfokot határidőben, akkor a csapat kap lehetőséget arra, hogy finomhangolja az ötletét, illetve ennek megfelelően változik az erőforrás elosztás is.

A kiadó arra biztatja a csapatait, hogy már a fejlesztés elején mutassák meg, min dolgoznak. Erre azért van szükség, hogy ne kelljen évek fejlesztése után kaszálni egy játékot. Ez elsőre elég vasmarkú megoldásnak hangzik, de sokkal jobb, ha néhány hónap után változtatják meg egy projekt irányát, vagy épp kaszálják el teljesen, mintha mondjuk 2 évig ölik bele a pénzt és az egyéb erőforrásokat, de végül mégsem jelenik meg, mert egyszerűen nem illik bele a cég portfóliójába.

És igen, lehet vitatkozni azon, hogy ez a kreatív szabadság korlátozása-e, vagy sem, de mivel a kiadónál van a pénz, így annak joga van eldönteni, hogy milyen terméket hajlandó kiadni, milyen termék elkészítését várja el a stúdióktól. Félreértés ne essék, nem minden csapat képes kiváló munkát letenni az asztalra, és gyakran van szükség arra, hogy a kiadó az asztalra csapjon, megálljt parancsoljon.

A konkrét játékokról megtudtuk, hogy az Anthem 2019. március 31-ig elvileg meg fog érkezni, de amíg nincs a kezünk között a játék, vagy be nem jelentik, hogy aranylemezre került, addig jobb nem készpénznek venni az ilyen kijelentéseket.

Jade Raymond új játékára még ennél is tovább kell várni, hiszen Jorgensen szerint valamikor a 2021-es, vagy 2022-es gazdasági évben futhat be, ami azt jelenti, hogy 2022. március 31-ig szeretnék kiadni. Persze érkezhet hamarabb is, de mindenképp iszonyatosan messze van a megjelenés.

[FORRÁS: dualshockers.com]