2 hozzászólás

Miben lesz más a Metro Exodus, mint az előző részek?

szerző : dátum : február 12.
 

Oszd meg, mi majd uralkodunk helyetted :Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone

A Game Informer közölt le egy cikket, amiben tíz pontban szedték össze, hogy miben is fog különbözni az új epizód a korábbiaktól.

Mind a Metro 2033, mind pedig a Metro: Last Light a moszkvai metróban játszódik, ám az Exodus szakít ezzel a szokással. Ugyan a játék ezúttal is ott fog nyitni, ám hamar el kell hagynunk a folyosókat. Artyom, a felesége Anna, valamint a csapat többi tagja beveti magát az orosz vadvilágba. Több nyíltabb terepet is kapunk, jönnek új frakciók, és ugye egy teljesen új világ.

 

Ami azonban nem lesz teljesen nyílt. A játék maga több sandbox jellegű pályából áll majd össze, amik között lineáris utakon közlekedhetünk a sztoriküldetéseket követve. Minden új pályán egy csomó mellékküldetést vehetünk fel. Érdemes mindenhol mindent megcsinálni, mert visszatérésre nem lesz lehetőség. A 4A Games elmondta, hogy a Last Light legnagyobb terepe 200*100 méteres volt, az Exodusban a sandbox pályák akár két négyzetkilométer nagyságúak is lehetnek.

Az előző részekben katonai lőszert használhattunk fegyverek, fejlesztések, és különféle eszközök, mint a gyógycsomagok vásárlására. Nem volt mindegy, hogy Rambo módban rontunk rá az ellenfélre, és reméljük, hogy dobnak valami jó cuccot, vagy lopakodunk, és a megspórolt lőszerből inkább veszünk valamit. Ez most teljesen eltűnik. Ehelyett a világban kell vegyszerek (Chemicals) és nyersanyagok (Materials) után kutatni. Ezeket használva hasznos dolgokat craftolhatsz magadnak a térképen szétszórt munkaasztalokat használva.

A harcot is megvariálják. Lehetőséged lesz lecsapni/lelőni az ellenfeleket halálos és nem halálos módon, de akár simán el is osonhatsz mellettük. Az animációk is változnak attól függően, hogy milyen fegyvert használsz, milyen gyorsan közeledsz az ellenfeled felé, illetve milyen szögben támadod meg. A játék azt is leköveti, hogy az egyes frakciókból mennyi tagot öltél meg. Ha az egyikből túl sokat szedtél ki, akkor annak a tagjai egyből meg fognak támadni.

A metró eltűnésével szükséged van egy új központra. Ez lesz az Aurora, ami egy vonat. Folyamatosan megy veled az újabb területekre, illetve fejlődik is. Új vagonok kerülnek rá, illetve új csapattagokat találhatsz meg rajta. A Metro Exodusban már lesznek járművek is, amiket vezethetsz. Az sajnos egyelőre nem derült ki, hogy pontosan milyen masinákról is van szó, de az Aurorán kívül egész biztosan beülhetünk egy csónakba.

Az előző két rész történései mindössze néhány napot öleltek fel, ezzel szemben az Exodus nagyjából egy évnyi sztorit mesél el. Minden egyes sandbox pálya egy új évszakot jelent. Az őszi pálya például egy hegyes terep lesz, ahol találkozhatunk medvékkel. A nyári pálya sivatagos lesz, ahol találhatunk egy égő olajkutat a part mentén.

Az előző részekben az egyes fegyvereket fix extrákkal találhattuk meg. Például egy hangtompítós fegyverről nem vehettük le a hangtompítót. Ez az új epizódban megváltozik. Ha találunk egy fegyvert, amin van egy távcső, vagy nagyobb tár, azt eltávolíthatjuk róla, és rátehetjük egy másik fegyverre. Ugyanakkor a fegyvereket karban kell tartani a munkaasztaloknál, különben tönkremennek. Egy piszkos fegyver kevesebbet sebezhet, vagy épp pontatlanabb lehet, mint egy tiszta. Teljesen tönkre egy fegyver sem megy.

Bár a játékból hiányoznak majd a klasszikus küldetés adó NPC-k, ám különféle jegyzeteket elolvasva, egy karakterekkel beszélve, vagy épp valakik beszélgetését kihallgatva kaphatunk mellékküldetéseket. Elindulva a kijelölt úton találkozhatunk banditákkal, vagy egy ellátmánnyal teli házba is eljuthatunk.

Az Exodusban a különböző frakciók nem tudnak egymásról. Az egyik ilyen frakció például egy vallási szekta, akik egy, a közeli tóban élő hatalmas halat imádnak. Az adott frakciók felé mutatott cselekedeteink meghatározzák a velük való kapcsolatunkat, ám az egyes frakciók között nincs semmiféle kapcsolat. Tehát nem lesz olyan, hogy ha X frakció tagjait rendszeresen megöljük, akkor Y frakció barátként tekint majd ránk.

A Metro Exodus valamikor az idei év utolsó negyedében érkezik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

[FORRÁS: gameinformer.com]

  • Robert Schäffer

    “Ehelyett a világban kell vegyszerek (Chemicals) és nyersanyagok
    (Materials) után kutatni. Ezeket használva hasznos dolgokat craftolhatsz
    magadnak a térképen szétszórt munkaasztalokat használva.” Engem itt el is vesztettek. Magyarán kapunk a jó öreg klausztrofób atmoszferikus Metro játékok helyett egy hatezredik open world craftolgatás szimulátort. Gratula.

    • Meglássuk. Egyelőre úgy fest, hogy nem lesz akkora bezártságérzete az embernek, mint az előző két részben, de ez a félig nyílt világ egy csomó érdekes újdonságot is hozhat. Személy szerint én sem rajongok annyira a nyílt világokért, főleg azután, hogy manapság már szinte mindent átforgatnak abba az irányba.