0 hozzászólás

Diablo és Blizzard pletykák: belsős gondok, Dark Soulsos Diablo, Activision befolyás

szerző : dátum : 2018. november 22.
 

A Diablo Immortal bejelentést sokan nem értették, és úgy gondolták az elmúlt időszakot elnézve, hogy a Blizzard már nem az a cég, mint ami akárcsak 5 éve volt. A Kotaku a mélyére ásott a dolgoknak.

Az egész írás roppant érdekes, amennyiben tudsz angolul, érdemes az egészet átolvasni az eredeti oldalon. Amennyiben nincs megfelelő nyelvtudások hozzá, akkor olvasd el a lentebbi cikket, amiben megpróbálok minden fontos dolgot leírni, összefoglalni az anyagból.

A Diablo volt a második franchise a Blizzard szentháromságában. Először a Warcraft jelent meg 1994-ben, majd jött 96-ban a Diablo, aztán pedig 98-ban a StarCraft. Mivel a játék sikerét a PC-s játékosok hozták el, ezért ők jogosan várták azt, hogy ha elutaznak nem kevés pénzért a BlizzConra, akkor kapnak valamit. Persze a veteránok hozzászokhattak, hogy a BlizzConon nem terem sok babér egy egyszeri Diablo rajongónak, de ami idén történt, arra talán kevesen számítottak.

Adott tehát a franchise, aminek az utolsó részéből több mint 30 millió példány talált gazdára. Nem volt alaptalan az elvárás, hogy valamit bemutat a Blizzard, valamit ad ezeknek a játékosoknak, amibe kapaszkodhatnak, hiszen a 2014-es Reaper of Souls óta mindössze egyetlen új karakter érkezett a programhoz, mint komolyabb tartalom. A várakozásaikat minden szinten sikerült alulmúlni a mobilos Diablo Immortal bejelentésével.

A Kotaku 11 jelenlegi és korábbi Blizzard alkalmazottat keresett meg a témában, akik persze név nélkül nyilatkoztak a cég körüli dolgokról és a kialakult helyzetről. Mint a lap megtudta, érkezett volna egy második kiegészítő a Diablo 3-hoz, amit a korábbi pletykák szerint kaszáltak, ám a tartalmát egy részben hozzáadták patch-ek formájában a játékhoz. Szó esett a Diablo 4-ről, illetve arról, hogy a játék roppant népszerű Kínában (ahol egyébként free to play). Ez utóbbi indukálta azt a döntést, hogy készüljön egy mobilos változat, ami leginkább ezt a piacot célozza be.

Az idei év legfontosabb témája a Blizzardon belül a költségek csökkentése volt. Nem csak a rajongók érezhetik, de az ott dolgozók is elmondták, hogy valami a cég kultúrájában megváltozott az elmúlt időben, illetve folyamatosan változik. Ennek tökéletes mércéje az, hogy lelépett Mike Morhaime, akire sokan nem úgy tekintettek, mint egy ügyvezető igazgatóra. Ahogy az egyik korábbi alkalmazott fogalmazott, ő egy “anti-ügyvezető” volt. Sosem érdekelte a profit, csak azt akarta, hogy az emberek jól érezzék magukat, amiből kifolyólag jó játékokat készítettek, így a közösség is boldog lehetett. Állítólag Bobby Kotick, az Activision ügyvezetője akarja szép lassan új irányba terelni a céget, de ezt konkrétan senki sem erősítette meg.

A Diablo Immortal kapcsán a lap megtudta, hogy első kanyarban Kínát akarták megcélozni, és amennyiben ott sikeres a játék, csak hónapokkal, vagy egy évvel később hozták volna át a nyugati piacra. Az egyik volt alkalmazott elmondta, hogy Kínában a léc jelentősen alacsonyabb, pláne, ha fps-ről van szó, nyugodtan ki lehet adni ott egy olyan játékot, amit itt alfának gondolna sok mindenki. Később a Blizzard úgy gondolta, hogy inkább globálisan dobják piacra a játékot.

Egyébként a Blizzardon belül nagyon sokan játszanak mobilon, és izgatottan próbálnak ki új mobilos játékokat. A cégen belüli reakció totálisan más volt, mint amit a rajongóktól kaptak a BlizzConon. A dologhoz hozzátartozik, hogy miután Allen Adham visszatért 2016-ban a Blizzardhoz létrehozott egy új részleget a cégen belül, az “Incubationt”, ahol kisebb projekteken dolgozhatnak a fejlesztők, mint például a Hearthstone, ami ihlette az Incubationt. Olyan veteránok csatlakoztak ehhez, mint Tom Chilton, aki 6 évig volt a WoW igazgatója, illetve előtte 6 évig dizájnerként is dolgozott a játékon. De Wyatt Cheng is belépett, aki több mint egy évtizedig dolgozott a Diablo 3-on.

Szintén elég érdekes, hogy a Blizzard miképp éli meg a kaszákat. Egy alkalmazott elmondta, hogy mind a Titant, mind pedig a Diablo 3-at gigantikus bukásként élték meg a cégen belül. Ez utóbbira annyira igaz, hogy eredetileg két kiegészítő lett tervezve hozzá minimum, ahogy egy 2010-ben kiszivárgott ütemtervből kiderült már, de aztán a második expanziót a Reaper of Souls megjelenése előtte kaszálta a Blizzard. A Titan kapcsán kiderült, hogy bár abból lett a borzalmasan sikeres Overwatch, a cég mégis elpazarolt időnek és kidobott pénznek érezte a projektet. Csalódásnak élték meg, hogy bejelentettek valamit, amit a játékosok vártak, és aminek kapcsán ők is izgatottak voltak, de végül semmi sem lett belőle.

A Diablo 4 jelenleg is készül a cégnél, aminek korábbi munkacíme Hades volt. Azt a játékot egy Dark Souls szerű, third person kamerát használó akciójátéknak gondolták, ám 2016-ban, nagyjából két évnyi fejlesztés után kaszálták, mert a projekt nem haladt sehova. Ekkor indult meg az új Diablo 4 fejlesztése, de még itt is a munka elején tartanak, ennek jelenleg Fenris a munkacíme. Állítólag ez egy izometrikus játék lesz, de ez nem végleges, a csapat nem döntötte még el, hogy milyen irányba indul.

Szeretnék a Diablo 4-et egy közösségibb élménnyé formálni, így például a tervekben szerepel az is, hogy a városokban összefuthass más játékosokkal, illetve csapatba verődve együtt indulhassatok démonokat ölni. A projekt egyik sarkalatos pontja, miképp termel majd pénzt a játék. A Blizzard többi játéka valamilyen módon folyamatosan hozza a pénzt, vagy előfizetéssel, vagy mikrotranzakciókon keresztül, de a Diablo 4 esetében még nem találtak olyan megoldást, ami illene a projekthez.

A Kotaku korábban jelentette, hogy a Blizzard szerette volna bejelenteni a játékot az idei BlizzConon, és még egy videó is készül a bejelentés kapcsán, ám ebből nem lett semmi. Utólag a Blizzard cáfolta, hogy be akarták volna jelenteni a játékot, és a cégen belül is két álláspont képviselt. Az egyik alkalmazott szerint idén januárban még úgy volt, hogyha minden a tervek szerint halad, akkor a Diablo 4 bejelentésre kerül, sőt, a show-n kipróbálható is lesz. Májusban kezdett nyilvánvalóvá válni, hogy a munka nem úgy halad, ahogy kellene, de még akkor is az volt a terv, hogy a Blizzconon jön a bejelentés, sőt, játszható formában lesz ott a program. Egy másik forrás elmondta, aki nem dolgozott a projekten, hogy sosem terveztek Diablo 4 bejelentés a BlizzConra.

Az egyik teória szerint a Blizzard nem akar még egy Titan és StarCraft: Ghost féle fiaskót, és csak akkor jelentik be a Diablo 4-et, ha az egész biztosan meg fog jelenni, és olyan formában, ahogy a bejelentéskor bemutatják. Hogy mikor jelenhet meg a projekt? Azt egyelőre nem tudni, de 2020-nál hamarabb egész biztosan nem lesz elérhető, de az sem lenne meglepő, hacsak 2022-ben, vagy még később kerülne fel a boltok polcaira.

Tömören ez most a helyzet, de érdemes észben tartani, hogy a fentebb leírtak mind mostani és korábbi Blizzard alkalmazottak infói. Közel sem biztos, hogy minden információ pontos, vagy tökéletesen fedi a valóságot. Illetve még egyszer megemlítjük, hogy a teljes képért érdemes elolvasni az eredeti angol nyelvű cikket, ami sokkal részletesebben meséli el ezt az egész történetet.