0 hozzászólás

A Chivalry: Medieval Warfare fejlesztésének igaz története: a pénzéhség által lerombolt csapat

szerző : dátum : 2018. december 12.
 

Scott Petty, a játék volt művészeti vezetője és vezető környezeti művésze árult el megdöbbentő részleteket arról, hogy is zajlott a több millió példányban fogyott Chivalry: Medieval Warfare.

A sztori teljes angol változatát itt tudjátok elolvasni, ha a leplezetlen igazságra vagytok kíváncsiak. Én alant magyarul foglalom össze, hogy milyen is lehet egy játék fejlesztése.

Az egész történet egy haldokló Half-Life 2 moddal indult, az Age of Chivalryval. Petty ezzel játszott az ebédszünetekben, és otthon is, amikor még a BioWare-nél dolgozott. Ott lejárt a szerződése, ezért úgy döntött, csatlakozik a mod fejlesztőihez. A játék eredeti megálmodója, Drakir, az akkor 18 éves Steve Piggotra hagyta a projektet.

Az Unreal Development Kit megjelenése után Petty arról győzködte Piggotot, hogy váltsanak át erre. Az első év rettenetes volt, állítása szerint a csapattagok lusták voltak, nem jelentek meg, nem tanulták meg használni az új UDK-s eszközöket Petty feladata lett az új csapattagok beszervezése. Visszaköltözött a szüleihez, de a fejlesztés nagyon lassan haladt. Ő kezdett bele a pályatervezésbe és az egyéb művészeti munkákba.

A játékot bemutatták a PAX-on azokkal a pályákkal, amiket Petty készített, ezáltal új embereket tudtak toborozni. Ezen a ponton javasolta Piggotnak, hogy keressék fel a Tripwire elnökét, John Gibsont tanácsért a bolti megjelenés kapcsán (Petty már régebb óta ismerte Gibsont). Megszületett egy szerződés a csapattagokkal, ami szerint amennyiben a csapat úgy dönt, kitehetik bárki szűrét, és az a személy elveszthet minden jogot a pénzügyi követelésekre és a játékhoz elkészített munkákra. Petty úgy tudta, hogy a csapat legtöbb tagja 1-2% royaltyt kap, ő maga 7%-ot, míg a lead, Steve Piggot 9%-ot. Mint utólag egyértelművé vált számára, Piggot 65%-ot kapott.

Másfél évig csak a Chivalryról szólt az élete, ám munkára volt szüksége. Leszerződött egy mobilos játék grafikáinak elkészítésére, ám hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nem tudja egyszerre csinálni a két projektet. Egy alkoholgőzös este elmondta Piggotnak is, hogy befejezné a mobilos címet, hogy utána teljes munkaidőben koncentrálhasson a Chivalry: Medieval Warfare-re, ám ez rossz döntésnek bizonyult. Bár Piggot látszólag megértően fogadta a hírt, titokban mégis pikkelt Pettyre.

Piggot bejelentette, hogy tart egy csapatszavazást, amit Petty nem érzett gondnak, úgy hitte, ő a csapat egyik legkedveltebb, legtiszteltebb tagja. Pár nap múlva kapta a hírt, hogy a szavazás megtörtént, és a csapat kiszavazta, ezzel elvesztett mindent, amit beletett a Chivalryba, és persze minden pénzügyi követelését is, semmi sem járt neki. Úgy érezte, hogy a saját maga által verbuvált csapat elárulta, és depresszióba zuhant.

Pár évvel a történtek után kapcsolatba lépet Daniel Moore-ral, aki a Chivalry animációinak több mint a felét készítette, és két évig dolgozott a projekten. Az volt az első kérdése, hogy miért szavazta ki a csapat. A válasz megdöbbentette, a szavazás sosem történt meg. Ugyanígy távolította el Piggot a Turtle Rock későbbi programozóját, illetve Daniel Moore-t is. Petty felkereste a korábbi csapattagokat, akik elmondták neki, sosem szavazták senkiről. Piggot ezt a kiskaput használta fel arra, hogy eltávolítsa az embereket, megszerezze a munkájukat, és a pénzüket is.

Ami külön kiakasztott, hogy a közösségi térkép készítési versenyen az ő által készített textúrákat és grafikákat használták, amiért ő egy fillért sem kapott, de a közösség tagjai igen.

Petty tudja, hogy az ő hibája a dolog, nem próbál meg kifogást keresni. Elmondta, hogy hagyta magát kihasználni egy kapzsi, egoista 19 éves által, aki minden fontos fejlesztőt kitett a csapatból a fentebbi kiskaput használva a megjelenés előtt. Utólag megtudta azt is, hogy ugyan Piggot papíron 9% royaltyt kapott, de azt elfelejtette megemlíteni, hogy a cég 50%-ot kap, ami pedig az ő nevén van. A célja egyértelműen az volt, hogy a magas royaltyvel rendelkező csapattagokat alacsony royaltyvel rendelkező tagokra cserélje. Ez a terve pedig sikerült is.

A Torn Banner Studios legújabb játéka, a Mirage: Arcane Warfare hatalmas bukás volt, borzalmasan kevesen vásárolták meg.